|
Общи технически данни:
-двигател:субаро 1800куб.см.
-разпереност:7310мм./2555+2200+2555/
-хорда:1300мм. центроплан,690мм.краина
-профил Clark-YH 14,5% и9,34%
-площ крило:7,94кв.м.
-дължина:5430мм.
-височина1861мм.
-височина кабина 1300мм.
-максимално тегло 450кг.
-тегло празен340кг.
Почвам с центроплана ,на 5.08.05г.направих лонжероните му два броя преден и заден.
1. Предния лонжерон е от две части горна и долна всяка направена от по 4 бр. слепени в едно цяло летвички 13,5мм.Х34мм. като става общо 55мм.Х34мм.горе и доло ,дължината му е точно 2,2м/2200мм./летвиччките са слепени така че годишните кръгове на дървото са под ъгъл 45 градуса спрямо хоризонта.Сечението е 55Х34=1870кв.мм.Х2бр.=3740кв.мм.
Между двете горна и долна част слагам 7бр. летви 30Х55мм. с вертикално разположение на нишките за да издържат на повече усилие на спескване и напън като едната е точно в средата ,двете са на по 30см. от средната и те ще бъдат за захващане на силовия шпангоут на тялото към тях ,разтаянието между тях е 60см. колкото ще бъде широко и тялото над центроплана-кабината, от тях на по 40 см. слагам още две в ляво и дясно и още по на 40 см. на двата края на центроплана още по две в ляво и дясно за завършек на центроплана.
Теглото му ще е :
Горна летва 34Х55Х2200=1,9кг.
Долна летва 34Х55Х2200=2,07кг.
Общо тегло на сглобен лонжерон с 7 бр. вертикални дъскички =4,58кг. само дървото.
Общо тегло със силовия шпангоут на тялото=5,65кг.
Сега трябва да се монтира силовия шпангоут на тялото към предния лонжерон и да се усили със стъклоплат и еп.смола тази сглобка.
-днес 10.08.2005г. направих силовия шпангоут за съединяване на центроплана /предния лонжерон на центроплана/към силовия лонжерон на тялото.тои се състои от два елемента със двутаврово сечение от летви 30Х55Х300мм.-2бр и между тях пак летва 30Х55Х111мм. която е над лонжерона за да се получи силов елемент с височина от 300мм.като долните 189мм са от самия лонжерон където също има летва вертикална 30Х55Х120мм..тези два силови елемента от шпангоута ги сложих на 300мм. от центъра на лонжерона така че разтоянието между тях да бъде 600мм. което ще бъде и ширината на кабината на самолета.Между тези два силови елемента/шпангоута/трябва да се закрепи седелката на пилота така че Ц.Т.на пилота да бъде точно върху лонжерона където е и Ц.Т.на самия самолет.
След което
трябва да слепя около всяка вертикална летва на предния лонжерон лента стъклоплат и еп.смола с вертикално разположени нишки за да се усили още повече слепката и след това между вертикалните летви да сложа блокове стиропор за да се получи кутиеобразен във форма на правилен правоъгълник плътен лонжерон след което да го облека целия със стъклоплат и еп .смола два слоя ,като първия слои да бъде под 45градуса нишките на стъклоплата спрямо вертикалата, а втория слои да бъде ленти по дължината на лонжерона,след като засъхне добре да се пришлаифа и китоса както трябва и е готов за събиране към задния лонжерон.
2.Заден лонжерон на центроплана.направих го от по 3 бр.слепени летвички 13,5Х34мм. общо се получи 34Х40Х2200мм. летва за горна и същото за долна част на задния лонжерон на центроплана.
Сечение 34Х40=1360кв.мм.Х2=2720кв.мм.
Между горната и долната част слепих летва вертикална с размер 10Х64мм=640кв.мм. която влиза по 2,5мм. в долната и горната част/34Х40/ на задния лонжерон за по здрава слепка,и се получи двутаврово сечение/2720+640=3360кв.мм./ на лонжерона задния.Облекох го с стъклоплат под 45 градуса спрямо вертикалата нишките на първия слои ,на ленти като всяка лента застъпва предната с по 3-5 см. а втория слои по дължината на центроплана за за по добра слепка и да издържа на повече опън и натиск.
Тегла:
-горно 34Х40Х2200=1,45кг.
-долно 34Х40Х2200=1,46кг.
-летва средна 10Х64=0,58кг
Общо тегло на дървото в заден лонжерон=3,49кг.,с един слои стъклоплат под45градуса от едната страна е :3,59кг.-100гр. тежи един слои стъклоплат със еп.смола.
Сега трябва да се монтира силовия шпангоут на тялото от дърво дето е и да се усили със стклоплат и еп.смола.,след което да се облече целия лонжерон с два слоя стъклоплат и еп.смола.
Смола със стъклоплат около 100мл. на всеки слои от единия краи или около 400мл всичко за двато слоя.
Общо тегло на готов заден лонжерон на центроплана =???кг.
Общо сечение на двата лонжерона на центроплана преден и заден е:3740+3360=7100кв.мм.
Общо кг на двата лонжерона на центроплана е:4,58+3,49=8,47кг.само дървото!
ЦЕНТРОПЛАН
-При слепването на предния към задния лонжерон при хоризонтална хорда на профила наи долната централна част на задния лонжерон трябва да бъде на 10мм по високо от наи долната централна част на предния лонжерон при 0 град. ъгъл на атака.
-При ъгъл на атака на крилото от 2 градуса наи долната централна част на задния лонжерон трябва да бъде на 10мм. по-доло от наи долната централна част на предния лонжерон и тогава хордата на профила ще бъде с 2 градуса ъгъл на атака!
-Трябва да оставя/направя/ на 6 места по 3 броя на лонжерон червени леко изпъкнали точки за проверка на нивелирането на центроплана!
-Двата силови шпангоута които са захванати към двато лонжерона на центроплана ще бъдат на 92градуса в този случаи ,а не вертикални на 90 градуса,поради ъгъла от 2 градуса на атака на крилото.
Това до 15.08.2005г.
Продължението следва значи някога си)))
18.08.2005г.
Направих 4 силови нервюри за центроплана с общо тегло от 2кг.
2.09.2005г.
Слепих конструкцията на центроплана.
4.09.2005г.
слепих горните части на силовите хоризонтални лонжерони на тялото.
8.09.2005г.
слепих долната част на силовите хоризонтални лонжерони на тялото пред предните силови шпангоути.
След едногодишно прекъсване:
Днес 15.Х.2006г.
Залепих долния силов лонжерон на тялото/предна част/ състоящ се от две летви лява и дясна 1500Х55Х30 които стърчат на 785мм пред предния силов лонжерон на крилото и силовия шпангоут на тялото, и с Т образните направени преди това на 8.9.2005г. стана двутавров долен ляв и десен лонжерон на долната част на тялото,не съм ги слепил към тялото и центроплана още.
16.Х.2006г.
Залепих двата долни предни/пред и под центроплана до носа на самолета/ силови лонжерона на тялото към центроплана,двете силови нервюри, и силовия шпангоут на тялото.
|
|